Kaip kinta sandėliuojamų padangų „darbinės“ savybės, kol jos laukia savo pirkėjų? Kada ir kodėl jos tampa netinkamos eksploatuoti? Ar tikrai padangų gamintojai siūlo tokį produktą, kurio galiojimo trukmė lygintina su pasterizuoto pieno?
Vokietijos asociacija BRV inicijavo skirtingo amžiaus padangų testus ir paskelbė išvadas ir akcentuoja, kad teisingai sandėliuojamos padangos išlaiko visas savybes bent jau penkerius metus, todėl per šį laikotarpį jos gali būti pardavinėjamos kaip visiškai saugios. Tai teisiškai patvirtino ir patys padangų gamintojai sutarę, kad iki 3 metų amžiaus padangos laikomos gautomis „ką tik iš gamyklos“, o iki 5 metų amžiaus – „naujomis“.
„Padangų senatvę“ lemia intensyvus fizinis poveikis bei su tuo susiję temperatūros pokyčiai vidinėje padangos konstrukcijoje, o ne kas nors kitkas“, – akcentuoja P. Gaurilčikas.
„Michelin“ oficialiai teigia, kad remiantis temperatūros poveikiu cheminėms reakcijoms, galima teigti, kad vienerius metus naudota padanga, nuvažiavusi 19 000 km paseno tiek pat kiek ir 17 metų sandėliuota 210C temperatūroje padanga.
Palyginamųjų bandymų rezultatai liudija, kad eksploatuojama padanga kas tris savaites „pasensta“ tiek, kiek ir per vienerius metus sandėliuojama padanga. 35 proc. per mažai pripūsta padanga per savaitę nusidėvi daugiau negu metus sandėliuota padanga.
„Bridgestone“ Baltijos šalyse vadovas E. Marcinkevičius atkreipė dėmesį į vadinamąją „5+5“ taisyklę. Jos esmė – gamintojas numato, kad jei padanga bus pradėta eksploatuoti per 5 metus nuo pagaminimo dienos, tai visavertis jos naudojimas įmanomas dar 5 vėlesnius metus. Ir tik tuomet, kai padangoms sukanka 10 metų nuo gamintojo nurodytos pagaminimo datos, jas rekomenduoja pakeisti naujomis, net jei vizualiai jos dar atrodo nepriekaištingai - tai tiesiog atsargumo priemonė
Straipsnis visas didelis: http://www.egzotika....ka.lt_2016ruduo